Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Saksalaisen kaasupullon väri.

Ilkka Vänttinen 7.2.2020 16:42

Onko värillä väliä onko harmaa vai punainen pullo jos vaihtaa pullon myös itävallan puolella. Kokemuksia?

Jukka Hänninen 8.2.2020 13:12

En äkkiä muista Itävallan pullojen väriä. Sama kierre niissä ainakin on. W21.8L

Saksalainen 11kg pullo on samanharmaa kuin suomipullo, mutta saksalaisessa on n.10cm korkuinen punainen alareunus.

Petteri Haverinen 9.2.2020 10:02

Tämä on Saksan pullo!

Petteri Haverinen 9.2.2020 10:13
Ilkka Vänttinen

Onko värillä väliä onko harmaa vai punainen pullo jos vaihtaa pullon myös itävallan puolella. Kokemuksia?

Austria
In the Alpine republic, the same bottles are used as in Germany, so exchanging empty gas bottles for full is no problem.

Tässä koko sivu;

https://www.dss-motorhomes.com/englisch/info-s/gas-supply/

Jukka Virta 9.2.2020 15:12

Saksalainen harmaa pullo on sama kuin Itävallassa. Käsittääkseni punainen Saksalainen pullo ei käy Itävallassa.

Matti Meikäläinen 9.2.2020 16:30

Saksassa on varmaakin yli viittä erilaista pulloa, osa on firmojen omia ja ne ei käy vaihdossa muissa yhtiöissä.
Sitten on harmaa joka on monella firmala myynnissä, useissa rautakaupoissa muunmuuassa, myös itävallan puolella.
Tuo punainen on Total gasin pullo ja kelpaa vain heidän vaihtopisteissä saksan maalla.
Ranskan puolelle samalla firmalla on eri väriset pullot.

T : Masi

Ilkka Vänttinen 9.2.2020 16:37

Onko tietoa mitähän maksaa jos ostaa uuden esim harmaan pullon saksasta.

Kai Nova 9.2.2020 18:49

Harmaa 11kg pullo tyhjänä noin 45€ bauhaus, obi, tai muu paikka täyttö 18-22€ suosittelen tankkipullon hankintaa niin toimii kaikkialla.

Soleil Suomalaiset Karavaanarit Maailmalla 9.2.2020 19:27

Aurinkoiset, lumiset ja lämpimät vuoriterveiset Alpeilta! Olipa ihanat kaksi vuoripäivää. Lämmintäkin oli 10-15 astetta! :)

Pulloja on muutaman eri värisiä, mutta yleisin on tuo harmaa pullo. Kuten alla olevista linkeistä näkee.

https://www.hornbach.de/shop/Gas/S2066/artikelliste.html?searchTerm=gasflasche

https://www.obi.de/search/gasflasche/

Harmaan pullon kuori maksaa noin 35 euroa.

https://www.obi.de/grillanzuender-brennstoffe/eigentumsgasflasche-11-kg-grau/p/5700364

Täällä Saksassa pitää pulloa vaihtaessa olla sen pullon korkki - hattu mukana. Jos hukkaa sen niin saa sen ostettua noin viiden euron hintaan. Harmaan pullon vaihto täyteen on 17-19 euroa.

Enenen tankkipulloa meillä oli käytössä kolme pulloa joista kaksi alumiinista keveyden takia. Huomasimme käytännön kokemuksena sen, että joka paikasta ei saanut alupulloa vaihdettua täyteen.

©Soleil

Eero Kateisto 11.2.2020 12:52

En ole tarvinnut Saksassa korkkia, sillä vaihtopullosta voi siirtää korkin tyhjään pulloon.

Kirjoita vastaus

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.