Tallustelet Espanaa ylös ja siitä Calle Sevillalle, se kun päättyy niin alkaa hiekkatie vuorille. Silta yli moottoritien niin siitä se alkaa. Mäntymetsää vaikka kuinka kulkea. Vaikka menis Istaniin astikka ja sieltä bussilla takasin.
Jos meet Istaniin niin siitä on reittejä vaikka kuinka, ihan niin pitkiä kun haluaa.
Mijasista kun lähet niin siinä munkkikappelin takaa lähtee kiva vuoristopolku hylätylle marmorilouhokselle ja takasin Mijasiin.
Minusta on kiva viettää päivää vuorilla, kerätä villiparsaa, paistella sitä voissa ja patongin ja viinin kanssa tunkea napaan.
Meillä suomalaisilla on tapana kuvitella että meillä sitä on puhdasta luontoa... mutta Espanjalainenkin tietää että siellä on susia enemmän kun suomessa, siellä on parsaa, sieniä, purokalaa paremmin kun meillä. Me suomalaiset kuvitellaan että meillä on... mutta niin muuallakin maailmassa on, jokainen tanskalainen tietää että siellä on maailman parass voi, jokainen belgialainen tietää että siellä on maailman paras parsa. Jokainen saksalainen tietää että siellä on maailman...
Hei pojjat ihan totta. Meidät on opettettu armeijassa etä juuri tämä aselaji on rankin, juuri tämä varuskunta on kovin paikka. Juuri tämä komppania tai pateri tai ihan mikä hevonhelvetti hyvänsä on se kovin paikka, tai siis juuri tämä joukko tai tupa on se maailman kaikkeuden napa...Voe että, se kuuluu asiaan, niin se juttu meille myydään.
Kun mamman kanssa patikoitiin pyreneillä, ja mentiin muutama sata vuotta vanhaan autiotupaan yöksi, niin aamusta oli siinä vuoristolammen rannalla villejä hevosia juomassa. Kengittämättömiä. Lauman johtaja seiso kivellä vahtimassa meitä ja lauma joi lammessa. Aivan upeeta.
Aikanaan ne lähti ja me myös, reput selässä ylös huipulle.
Aika upeeta, vaikka ikäni oon koilliskairassa ja inarissa kulkenu ja koltta juuriltani niin teki vaikutuksen.
Asiaan, missä te ootte Calahondassa? Ja kumpi Calahonda... Mijas?
Jos sillä keskustan leirintäalueella niin tavataan maaliskuun ekalla viikolla, tuun ettiin teidät.