Burstner Solano 157 hv Fiatin automaattiklaatikolla

HELLSTEN PAULA 14.01.2012 13:58

Onko kenelläkään ollut ongelmia Fiat ducaton automaattivaihteiston kanssa talvella ? Sutimista, kiinnijäämistä..Pärjääkö ylipäätänsä Suomen talvioloissa ? Mersun vastaavalla automaattilaatikolla ei mitään ongelmia.

TERVO JARI 14.01.2012 14:26

Ehkäpä kysymys toisi "tulosta" paremmin tuolla,

http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuautot/

Mutta eiköhän etuvedolla pärjää Suomessa ympärivuoden, paljon vaan on kiinni ajotaidosta . . .

Ja etuvetoiseen voi laittaa laadukkaatketjut jos oikke tiukkapaikka tulee.

Esim: http://www.netticaravan.fi/kauppiaat/Caravan+Center/677/1/1527/4 Laadukkaat ketjut ( ei omaa tietoo, poijjaat jotka on käyttäneet kertoivat )

Kyllä mersu on aina mersu mutta onhan hintakin sen mukainen, jos "pelimerkeistä" ei ole kii, laita mese. Joskus rahakin ratkaisee . . .

Tuskimpa ton Fiiun automaattiloodan kanssa talvella ongelmia tulee, yhtään sen enempää kuin mesen vastaavan kanssa, murheettomia ei ole olleet nuot automaattiloodat mersuissakaan , sen puoleen sen Fiiun automaattiloodalla hennoo laittaa.

Sivustolla ei ole ollut juttuja Fiiun automaattilooda ongelmista, toisin on ollut Fiiun 90-2000 vaihteen aijoilta olleista manuaalivaidelaatikoista . . .

WILHELMSSON LEIF 15.01.2012 17:34

On juuri tulossa 70000 km täyteen, toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia siinä myös ASR ja ESP ja kummatkin toimmii hyvin. Webastolla lämmitän ennen kun lähden näin pakkasella.

HEIKKINEN MIKA 15.01.2012 20:30

laatikkoon on tullut häiriöitä oli sitten kesä tai talvi vika on ettei mikään pykälä mene päälle,pysyy vapaalla, resetoituu n.10min virrattomana. kerran on kiihdyttäessä nakannu pakko 2:n päälle, silloin oli sulake palannut. Tällä hetkellä auto huollossa ja odotellaan uutta sähköpurkkia laatikkoon kyllä sillä teknisempikin nimi on mut purkki kun purkki, vika paikallistettu siihen. Heittäyty pyhien aikana aivan juntturaan, ei resetoitunut ei vaikka käytti akunkin irti. Resetoitu kyllä huollossa asentajan vehkeillä mutta vika tuli takaisin. Auto vuosimallia 10 joten takuu voimassa ja takuuhuollon romut tulevat tehtaalta joten remontti kestäääää.

HÄMÄLÄINEN MARKKU 16.01.2012 10:26

Eiköhän tuo Ferdinand von Zeppelin perustama ZF paja tee niin Fiiun kuin Mersunkin automaattilootat. Ei niitä automaattien tekijöitä niin paljoa ole.

LEPOLA SAKARI 16.01.2012 13:35

Jos en kovin väärässä ole, niin Fiatissa on automatisoitu mekaaninen vaihteisto ja Mersussa perinteinen turbiinilla varustettu automaattivaihteisto. Tietääkseni Mersu myös tekee itse myös automaattivaihteistonsa. Molempien ongelmat ovat yleensä vaihteiston ohjauksessa (elektroniikka, mangneettiventtiilit yms), ei niinkään itse mekaanisessa rakenteessa. Mutta oikaiskaa jos olen väärässä.

JANHONEN MATTI 16.01.2012 17:57

Noinhan se menee. Jos pitäsi valita niin valitsisin perinteisen turbiinin perässä olevan automaattivaihteiston. Koeteltu rakenne. Sprinterin vaihteistoissa oli ongelmana vaihteiston pumpun rele joka käräytti moottorin. Uudemmissa vikaa ei tiettävästi ole enää esiintynyt. Vanhoissakin vian sai eliminoitua vaihtamalla releen laadukkaampaan.

YLILEHTO MARTTI 18.01.2012 12:25

Automaatti ja Ropottivaihteisto ovat täysin erilailla mekaanisesti toimivia laatikoita. Minulla on ollut aikaisemmin automaatti, nyt ropottivaihteinen kyllä tämä on paljon parempi,tässä on normaali vaihdelaatikko,silti se vaihtaa vaihteet pehmeästi.Olen ajanut kohta heljäkymmentä tuhatta km.Eikä mitään vikaa ole ollut.Minulla on ollut monenlaisia Matkailuautoja-vaunuja 73-vuodesta eteenpäin. Olen joutunut maksamaan paljon oppirahoja siitä mikä olisi paras. Koska olen asunut töiden takia ympäri pohjois eurooppaa.Olisi ollut asunto, minä en huolinut, tykkäsin asua omassa autossa tai vaunussa oli aina oma vapaus.On jotain kokemusta vaunuista ja asuntoautoista, minkalainen täytys olla josta nautti kesällä ja talvella.

ANTTILA MARKKU 18.01.2012 14:36

Mulla oli kanssa"ropottivaihteisto"Fiat Uno merkkisessä laitteessa joskus -90 luvulla.Sillä ropotilla ei ollut hajuakaan vaihteiden käytöstä.Alkuun se huudatti ykkösellä kierrokset punaselle.Kun asaiasta huomautin että ykkönen on liikeelle lähtöä varten se liikautti autoa ja raastoi puoliväkisin vaihteen kakkoselle.Sitten ajettiin kengurupensalla kunnes melkein kytkintä koskematta revittiin äkkiä seuraava vaihde.Minua otti sydämmestä moinen vaihteiston käyttö.Ostin semmosen 343 volvon henkselivedolla,kun halvalla sain.Hyvin toimiva variaattori poisti sydämen epätahdit.Siitä lähtien meillä on "ropotti"ajanut henkselivedon jälkeen perinteisellä automaatilla jossa ei anneta normaalisti itse päättää mikä vaihde on käytössä.Tykkään kovasti.

SAARINEN SIMO-PEKKA 19.01.2012 14:51

Minulla -09 Fiat kyseisellä laatikolla ja vuosi sitten oli samoja vikoja joita edellä on tullut esille,vikaa etsittiin Jyväskylän Ahjo-autossa useasti kunnes se paikalistettiin vaihteston kupeessa olleeseen tunnistimeen joka oli hapettunut eli oli huonosti suojattu roiskeilta.Nyt on toiminut hienosti sen jälkeen kun suojattin uudelleen.

VÄLIAHDE JUSSI 25.01.2012 11:30

Kyllä etuvedolla pärjää pääteillä ,mutta paa vaunuperään ja syrjäteille, slloin takapotku+takamoottri tekee terää. Ero on kuin yöllä ja päivällä.

Käyttäjän lisäys viestiin 26.1.2012 klo 14:54:20 Vaikka ois 1150hv ja renkaat ei pidä siinä oot renkaiden pito ratkaisee ei mikään muu!

Käyttäjän lisäys viestiin 26.1.2012 klo 14:59:35 Jos on huollettu ja pidetty hyvin laatikko niin ei mitään ropleemaa Automaati laatikko pitäisi olla joka vehkeessä ja alkaa olemaankin.

LAAKSO MARKKU 29.01.2012 22:44

Ensin tulee neliveto, sitten tulee etuveto ja sitten... pitkän ajan päästä takaveto.

VÄLIAHDE JUSSI 30.01.2012 18:57

Laakso Miksi kuorma-autot on sitten takapotku vehkeitä ja samoin linja autot? Eihän sillä etuvedolla pääse mihinkään samoin on lukottaman "nelivedon" kanssa. Ei juuri kummemppi kuin etuveto vauhtia pitää ottaa jos johonkin yrittää maastossa päästä.Kyllä takamoottori/takapoku takaa kyydin maastossa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.