Vapaaparkki

KARJALAINEN ALPO 20.11.2015 09:21

Taas on yö vietetty vapaaparkissa. Kuusiaidan vieressä ja aidan takana vainajat arkuissaan olivat ihan hiljaa. Toinenkin karavaanari tuli illalla tähän samalle parkkipaikalle.

Päivän aikana sitten ajellaan pikkuserkun pihaan ja yövytään siellä.

BACKMAN JUHANI 20.11.2015 17:00

Niin sitä pitää mutta elä kerro Sirpalle luulee sua pian köyhäx kun et mee alueelle!

ESKELINEN SIRPA 20.11.2015 18:39

Sirpa ei lajittele ihmisiä rahan mukaan. Itse olen oikeasti niin köyhä, että ei ole minkäänlaista tarvetta alentaa toistaan.

Minulle on oikeasti ihan sama, mihin itsekukin parkkeeraa tai majoittuu.

Urbaanilegendahan tämäkin. - näitä tarkistamattomia leviää mm. verkkoavaruudessa.

POHJANTÄHTI JORMA 20.11.2015 21:32

Hautausmaiden pysäköintialueet olleet jo vuosia suosiossani, emäntä tosin urputtaa näistä valinnoistani.

NISSINEN VESA 20.11.2015 21:32

Viikko sitten tultiin lapista. Kotimatkalla yövyttiin Kuusamon Tropiikin parkissa. Kysyttiin respasta onko Ok. Saatiin lupa, syötiin kylpylän ravintolassa, käytettiin talon palveluja ja saniteettitiloja. Yöpymisestä eivät laskuttaneet mitään ja toivottivat tervetulleeksi uudelleen. Vn

ESKELINEN SIRPA 20.11.2015 22:56

Nissinen Vapaaparkki ja parkkeeraaminen luvalla voisivat olla synonyymeja, mutta jossakin tapauksessa eivät. Jos ja kun ihminen paikoittuu, ehkäpä käyttää palveluitakin, kysyen, asia on parkkeeraajan ja parkkipaikan välinen sopimus, johon kenelläkään ei vol olla mitään sanomista.

Mutta silloin tällöin ihminen luulee parkkeeravansa vapaasti, vaikkapa leirintäelueen viereen, käyttää kaikki palvelut, mutta ei maksa, jolloin maksava, maksaa 'vapaankin' puolesta. - Hinta nousee, kun lämpimän veden kulutus lisääntyy, jolloin rahalla parkkeeraava maksaa molempien puolesta.

KARJALAINEN ALPO 21.11.2015 07:32

Me olimme syyskuussa Kuusamon Tropiikin parkkipaikalla lupaa kysymättä.

Kävimme kyllä syömässä hyvän illallisen siellä ravintolassa.

ESKELINEN SIRPA 22.11.2015 23:19

Karjalainen

En ole parkkipoliisi (pelkkä urbaanilegenda, mutta niitähän tarvitaan)

Tropiikki ei varmaan menettänyt siinä mitään, jos paikoititkin, oletan.

Kuitenkin, ihan leikkiä laskematta, olen nähnyt vuosikymmenien saatossa, leirintäalueen ulkopuolelle parkkeeranneita, jotka käyttivät suihkuja ja vessoja ja seuraavana kesänä, me maksaneet jouduimme tyytymään puolikylmään suihkuun tai jouduimme ostamaan poletin saadaksemme lämmintä vettä etc.

Matkailu kehittyy ja sitä mukaa hinta kallistuu.

KARJALAINEN ALPO 23.11.2015 07:27

No ei minusta Tropiikki menettänyt mitään jos heidän puolityhjällä parkkipaikalla ilman sähköä yövyttiin.

Minusta he saivat selvää tuloa.
Kävimme vaimoni kanssa syömässä hyvän illallisen viineineen ja jälkiruokineen. No minun jälkiruokani oli kylläkin vain kuppikahvia kera talouskonjakin ( ei edes Larssonia). Hintaa kertyi lähes 100 €:a.

Oli kyllä todella maukasta kuhaa voissa paistettuna kasviksilla ja salaatilla ilman perunoita ja viljatuotteita eli terveellinenkin minun ruokavalioni mukaan.

Kannattaa käydä kokoilemassa.

Olemme aina muutaman vuoden välein käyneet Tropiikissa syömässä, emmekä ole pettyneet kertaakaan.

SUOMI SEPPO 29.11.2015 14:33

Vapaaparkilla ja leirintäalueen vieressä asustavalla ja alueen palveluja (salaa) käyttävällä ei ole mitään yhteistä (korkeintaan D-kirjain rek kilen edessä ;-) . @seppo

KARJALAINEN ALPO 29.11.2015 21:43

En kyllä ymmärrä ollenkaan sellaista toimintaa, että ollaan parkissa cämppärin ulkopuolella ja sitten käytetään salaa cämppärin palveluja. Sehän nyt on ihan sairasta, eikä mitään vapaaparkkia vaan petosta.

Olen minäkin ollut joskus lähellä cämppäriä yötä matkakulkimessani, mutta en ole mennyt alueelle, koska en ostanut sen palvelujakaan.

VÄLIMÄKI JARMO 29.11.2015 21:59

Joo,en mä ees kehtais. ,JV

LEHTONEN JYRI 29.11.2015 22:52

Paljonkohan tuollaista leirintäalueen ulkopuolella majoittumista ja portin sisäpuolella olevan alueen palveluiden luvatonta käyttöä oikeasti tapahtuu. Itse en ole tällaiseen koskaan törmännyt mutta aina kuulee kuinka kaverin kummin kaima on tällaista nähnyt usein. Toki olen nähnyt ulkopuolella majoittautuneita mutta alueen palveluita en ole nähnyt heidän luvatta käyttävän, luvan perästä maksua vastaan kylläkin.

KAASINEN PERTTU 30.11.2015 11:24

Aikanaan varsinkin Ruotsissa oli leirialueen ulkopuolella mahdollista yöpyä mutta siitäkin otettiin maksu!

NISSINEN KAUKO 30.11.2015 16:15

Ainaskin Valkeakosken leirintäalueella noin 7-8 vuotta sitten oli ollut näitä portin ulkopuolelle majoittuvia. Oli työkeikka Valkeakoskelle ja olin aamulla aikaisin portilla portti kiinni, menin sisäpuolelle tutkailemaan aluetta. Tullessani takaisin portille tuli alueen isäntä vastaan siinä portilla hän alkoi sättimään minua,että käytän palveluja maksamatta niistä. Kuulemma näitä on aivan riesaksi matkalaisissa suorastaan ongelma. Päästiin siinä sopuun,kun kerroin olevani tulossa vasta ja olevani ainakin 2 viikkoa.

KARJALAINEN ALPO 30.11.2015 18:43

Olen minäkin yöpynyt Oulussa Nallikarissa parkkipaikalla. En tiedä on ko parkkipaikka Nallikari-campingin vai kylpylä Edenin vai onko vain yleinen parkkipaikka. Mutta kun olen ollut ko parkkipaikalla yötä niin en käynyt Nallikari-campingin alueella. Toisinaan sitten olen yötä ko alueella, kun haluan saunaa tai suihkua.

LEPOLA SAKARI 01.12.2015 08:36

Huomenta, heräiltiin tänä aamuna Korpilahdella, satamassa olevalla pysäköintialueella. Hyvä ja rauhallinen paikka yöpyä.

YLINIEMI SEPPO 01.12.2015 10:05

Hyväpaikka ,monet yöt oltu saa myös sähköä pientä korvausta vastaan.

Käyttäjän lisäys viestiin 1.12.2015 klo 10:08:21 Ravintola Satamakapteeni lähellä josta saa hyvää syötävää.

Ja sähkön saa maksaa myös sinne.

HAAPANEN TIMO 01.12.2015 10:18

Huomenta! Viime kesänä Satamakapteenissa kerrottiin ettei heillä ole enää mitään tekemistä entisen matkaparkin kanssa eikä sitä enää ole. Parkkialueella voi siitä huolimatta yöpyä vapaasti. Sähköä ei saa, eikä kempsaa voi tyhjentää.

@timppa

VIRTA URPO 09.12.2015 18:38

Onnelassa aikoinaan kävi kova kuhina, kun nuo ulkopuolella olijat varsinkin isojen autojen omistajat, kun eivät malttaneet edes 15€ maksaa kävivät surutta suihkuissa ja (tummat) tiskillä. Nythän siellä on kulku kortit. Varmaan tuli sen takia. Tiedä kuinka paljon vielä löytyy noita peesaajia ?

ESKELINEN SIRPA 09.12.2015 19:12

Vapaaparkki ja peesaajat Hedelmällinen aihe, jos on uskallusta. Joku maksaa toisen ilmaisen, aina. sirpa

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.