Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Seisontavakuutus ja katsastus

HALTTUNEN TEUVO 18.10.2007 15:52

Miten ulkomailla olevan auton saa pois liikennekäytöstä, kun paperit on henk. koht. vietävä konttorille ja omistajakin on autonsa mukana ulkomailla.?

HALTTUNEN TEUVO 18.10.2007 19:07

Tapiolan vakuutusasiamies sanoi liikennekäyttötilanteen muutoksen onnistuvan ulkomailta käsin valtakirjalla varustetun asiamiehen käyttäessä auton rekisteriotteen ja teknisen osan konttorilla. Entäpä, jos tulo- tai menoposti myöhästyy ulkomailta ja auton papetit eivät ole ajoissa perillä?

Onkohan näissä säännöissä tahallista haitan tekoa oikein EU- mittakaavassa? Ajoneuvohallintokeskus ja vakuutusyhtiöt puhaltavat yhteiseen hiileen?

EEROLA TEEMU J 18.10.2007 19:53

Niistä säännöistä on varmaan pyritty tekemään taas kerran "täysin aukottomat" koska niin monta kertaa ennen on vaan tyritty. Tässä on vakuutusyhtiöiden johtajat hykerrelleet käsiään, koska vakuutukset on saatu tuntuvien sanktioiden (verot) kanssa samaan "koriin".

Hankalan ja maksullisen menettelyn takia moni miettii kahteenkin kertaan, käykö henk. kohtaisesti maksamassa ajokkinsa pois liikennekäytöstä lyhyeksi aikaa. Jos taasen aikoo oikein pitkäksi aikaa poistaa käytöstä, niin maksetut verot jäävät sisään kun niistä ei saa hyvitystä uusien verojen puuttuessa.

Uudelleen liikenteeseen oton takia on ryhdyttävä maksamaan vakuutusmaksuja ja veroja, vaikka silloin ei ole edes varmuutta saako koslan katsastuksesta läpi. Vikojahan voi löytyä niin paljon, että pitää ottaa uusi maksullinen liikenteestä poisto ja sitten joskus taas sama maksullinen rumba uudestaan..

Kirjoita vastaus

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.