Integroidun auton hyvät puolet vrt. puoli-integroitu

AHOLA JARI 30.10.2008 09:22

http://www.hymer.ag/medien/presse_bilder/aufloesung_hoch/Crash_Exsis_i.JPG Tuota kuvaa kun vielä katsoo, niin voi sanoa, että osa vastaavan pituisen ½-intikan pituudesta (40~50cm) on hukattu keulanpdennykseen. Ruttuun mennyt vaakapalkki syylärin yläpuolella on Transitin nupissa ajovalojen lasien kohdalla. Ja onneton tuo huoltoluukku keulassa, jotta taitaa kaikkien nesteiden tarkastus hoitua kojelaudan hyllyn irroituksen myötä sisäkautta..

AHOLA JARI 30.10.2008 09:39

Sen verran pitää ottaa sanoja takaisin, kun tekstissä mainitaan, että "nenän" kuorien alla rakenteet painuivat törmäyksessä 55cm sisään (absorboiden törmäysenergiaa), ei siitä ole kuin pieni osa palautunut takaisin...

EEROLA TEEMU J 30.10.2008 11:39

Samaa mieltä. Integroitujen joukosta löytyy monen valmistajan "lippulaivat", jotka ovat laadultaan ja varustelultaan enemmän kuin saman pituiset ja levyiset muut mallit. Puoli- integroiduistakin löytyy laadullisesti vastaavia, mikä näkyy myös hinnassa, esim. Kabessa. Toki siinäkin on ohjaamossa "ahdasta ja pimeää", koska etuosa perustuu pekettiautoon.

Eräissä haastatteluissa saksalaisvalmistajat ovat kertoneet, että integroitujen hintojen pitäisi olla vieläkin kalliimpia jos niistä haluttaisiin samoja katteita kuin muista melleista. Integroituja pitää kuitenkin olla valikoimissa imagon ja merkin uskottavuuden takia.

LEIVO JUKKA 30.10.2008 16:13

Mitenkä olet päätynyt moiseen vertailuun. Intikan kallein ja puolikkaan halvin malli. Tehdään toisin päin n:7m Viseo i694G 55t/€ Solano t697G 54,8t/€

SUOMINEN TAUNO 31.10.2008 09:22

Tuo Viseo näyttääkin olevan uutuusmalli, jota en huomannutkaan. Siihen tuo hintaero Nexxon puolikkaasta on "vain" kymppitonnin luokkaa.

Kauhistellessani tuota 50 % hintaeroa, vertailin lähinnä autoja niiden tarjoamien tilojen kannalta. Varmaan tuolla hintaerolla saa vastineeksi jotakin, mutta aika paljon pitäisi saadakin.

HAAPANEN TIMO 31.10.2008 17:01

Pieninä sarjoina tehdään lähes käsityönä. Sehän se maksaa. Alkuautoa ei ole jäljellä kuin etuakselisto, ohjaamon mittainen pätkä pohjalevyä, sisälokasuojat ja kojelauta. Hauskan näköistä kun niitä kuljetetaan takapäistään yhteenpultattuina, siis nokat erisuuntiin, kai sellaisella voisi ajaakkin.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.