Vain karavaanareille

LAHTI ANTTI 18.09.2007 12:11

Entä ne SF-C:n alueet, joilla on käytössä x-hinta ei jäsenille ja halvempi hinta jäsenille. Niillehän pääsevät myös järjestäytymättömät matkailijat. Jos katsotte Leirintäopasta, niin sieltä niitä löytyy. Näillä alueilla ei varmaankaan käännytetä tulijaa pois portilta, vaan ohjataan paikalle kuten muutkin. Ovatko oivaltaneet markkinoinnin paremmin?

HUOVINEN SIRPA 18.09.2007 12:32

Samaa mieltä Toivon kanssa.Sehän on tietysti makuasia, miten tiukkaan ahdetulla alueella haluaa yösä viettää. Jos haluaa olla "kaikkien kaveri", niin eikun SFC- alueelle, jos taas haluaa enemmän "hengitysilmaa"ympärilleen, niin voihan sitä yöpyä yleisillä leirintäalueilla tai vaikkapa erämaassa. Minusta nämä puheet"villeistä" tänä päivänä on ihan hevon p.....stä, tuommoiset nimittelyt ovat kivikautta. Jos joku pistää fyffee, sanotaan nyt vaikka viidestäkymmenestä sataan tonnia matkailuvälineeseen kiinni,niin eipä tuon luulis ketään haittaavan, vaikka niitä numeroita ei seinissä olisikaan.Varmaan kohta joku kiihkein liittolainen ehdottaa jäsenyyttä pakolliseksi matkailuvermeen oston yhteydessä....;)) Siitä huolimatta hyvää syksyn jatkoa kaikille,ensi viikko meneekin sitten Pohjois Karjalassa. Terv.Esko

PALIN MATTI 18.09.2007 13:21

Tiäkkö Sirpa, että net kaupaliset alueet net vasta tiukkaan ahettuja onki. Niisä ku ei kaikisa ees tunneta käsitettä turvaväli. Ookko käyny esim. Kalajoela? Jos et, ni käyppä ens kesänä nauttimasa siittä kaupalisten alueitten välijyyestä...

NIKOLA HEIKKI 18.09.2007 13:26

Joo niin pysynkin. Ja noita ulkomaita on tullu kierrettyä jo 7 kesää.Tanskassa on muuten ainut kerta ulkomailla että en ole leirintäalueelle päässy,oltiin prätkällä ja oli kuulemma alue täys.meistä kyllä näytti siltä että sinne ois vaikka 50 telttaa mahtunut.Suomessa olen aina käyttänyt leirintäalueita,kahta poikkeusta lukuunottamatta ja nekin oli multarannassa 2 yötä.

SILMUNEN HANNU 18.09.2007 13:45

Tuli Tanskasta mieleen, että viime jouluna nukuttiin asuntoautolla Kööpenhaminassa tanskalaisen karavanjärjestön leirintäalueen pihalla kun portit oli jo kiinni. Kun aamulla mentiin kysymään että mitä yö maksoi ja pyytämään vessantyhjennys-paikkaa,meitä ei päästetty alueelle huoltotoimia suorittamaan! Ei vaikka mitä oltais maksettu! Nuori nainen vain änkytti että säännöt on tällaiset ?!

t.Kaarina

HUOVINEN SIRPA 18.09.2007 15:37

Se oli kyllä Esko kun kirjuitteli, mutta väliäkös hällä. En ole käynyt enempää Kalajoella, kuin jossain Nallikarilla, tai muilla "markkinapaikoilla" , enkä aio käydäkään. Meille vaimon kanssa sopii paremmin pienet hiljaiset paikat sopivan fillarimatkan päässä Kaupoista ym. Esimerkkinä länsirannikolta esim. Åminne Stugby Vaasan alapuolella.

ROSLÖF PEKKA MAURITS 20.09.2007 00:46

Morjensta Jouko olet oikeassa lempivaarassa oli mukavaa,meille vaan tuli nopea lähtö, saatiin peruutuspaikka lautalle

VARTIAINEN JOUKO G 20.09.2007 10:41

Enhän mie Matti - jos katsot mitä tuossa paria riviä aikasemmin kirjotin ;)

http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan_puheet/matkailu_kotimaassa/?x26362=8813693

VARTIAINEN JOUKO G 20.09.2007 10:46

Mie jo aattelin jotta suutahdit kun ette ilmestynykkään seuraavana päivänä päiväkaffeelle, mutta tuohan selittää tapahtunneen. Mutta kiitos nyt kuitenkin pikavissiitistä. Kokkeillaan enskesänä paremmalla onnella.

MIKKONEN MATTI 20.09.2007 10:55

No niin. Ajattelin, että onko sinusta tullut yks styranki. Avoimessa yhteiskunnassa on toimittava toisia kohtaan veljeyden hengessä vai miten se YK:n peruskirja sanoo.

VARTIAINEN JOUKO G 20.09.2007 10:59

Kato Esko perkele - siehä teit vuosisadan oivalluksen, mutta mitä helvettiä sinäkään sitten täällä leukojasi louskuttelet jos tää numeroitujen porukka ja jäsenalueet ovat perseestä? Näyttäsit esimerkkiä ja korjaisit luus sinne kämppäriporukoihin kun tuntuvat olevan enemmän hengenheimolaisiasi. Tuolla lankkusaitillahan näiden hengenheikkojen tuotokset ovat esillä että sinne vaan sinäkin ;)

HUOVINEN SIRPA 20.09.2007 19:46

No enhän minä jumalavita oo sanonu, että jäsenalueet ja numeroidut ovat perseestä, vaan tää sanonta "villit" on perseestä ja kivikautinen. Jos joku ei halua olla jäsen , niin halipatsuijjaa, kulkekoon siellä missä lystää, omia polkujaan. Annetaan kaikkien kukkien kukkia kukkia vaan ja jätetään ne nimittelyt sikseen. Ps.tullaan me kämppäriporukoihinkin, kun ennätetään.. Terv.Esko

JANHONEN MATTI 20.09.2007 21:53

Tässä on nyt on yli 60 viestin voimalla todisteltu toisillemme pitäisikö yhdistysten alueille ottaa ei jäseniä vai ei. Tuskin monellekaan on tullut mieleen mitä yhdistyksen säännöissä tästä asiasta sanotaan. Säännöthän on yhdistyksen perustuslaki tässäkin asiassa. Muistin virkistämiseksi kerron mitä SFC:n yhdistysten säännöissä omien leirialueiden pitämisestä sanatarkasti sanotaan.

Sääntöjen 2 § "Tarkoituksessa toteuttamiseksi yhdistys: b) pyrkii hankkimaan jäsentensä käyttöön sopivia matkailuajoneuvoalueita sekä vaikuttamaan sellaisten alueiden varustetasoon, käyttöehtoihin yms. seikkoihin,

Siis vain "jäsentensä käyttöön" mikä ei suinkaan tarkoita muiden yhdistysten jäseniä tai vierailijoita "villeistä" nyt puhumattakaan. Selvyyden vuoksi sanon, että minua ei kyllä häiritse se, että alueille otetaan satunnaisesti ulkolaisia, muiden yhdistysten jäseniä ja ei jäseniä. Mutta muita se saattaa häiritä esim. kaupallisten leirialueiden pitäjiä. Jos yhdistyksen toiminnan laatu ja laajuus poikkeaa merkittävästi säännöissä määritellystä ja alueen katsotaan kilpailevan yksityisten alueiden kanssa niin verolippu odottaa sekä tuloveron että alv:n osalta. Verottaja tulkitsee nykyään yhdistysten sääntöjen vastaisen toiminnan hyvin helposti bisnekseksi. Esimerkiksi oman yhdistykseni tuloslaskelmassa leirialueiden tuotot on kirjattu tuloslaskelmaan nimikkellä "liiketoiminnan tuotot" ja kun tuottoja v. 2006 oli merkittävästi niin sehän on verottajalle sama kun syömään käskisi. Siinä piilee vaara, että takootyön tuloksena syntynyt tulo pannaankin verolle.

Kuulen jo nyt korvissani, että mitä sinä Matti nyt taas nipotat näissä sääntötulkinnoissa mutta palataampa asiaan sitten kun pyyntöjä veroilmoituksen tekemisestä alkaa yhdistyksille tulla.

VARTIAINEN JOUKO G 20.09.2007 23:01

Oli vaan Esko tuo sun myötäilys tuolla edellä Toivon provokommenttiin niin teennäinen etten malttanut olla ottamatta siihen satiirisempaa kantaa.

NYYSSÖNEN KAJ 21.09.2007 10:09

Näin se on

Miten ihmeessä SFC-alue joka muuttaa toimintansa yleiseksi aluueksi voisi pyörittää toimintaansa yhteiskunnan ulkopuolella.

Eli ALV ja yleinen yritysverotus olisi seurauksena välittömästi, paitsi jos liikevaihto jää alle 8000 eur/vuosi.

Jääkiekkoseurat joutuivat luopumaan jäähalleissaan omista myyntipisteistään (makkara+kalja) koska myivät myös muille kuin omille jäsenilleen.

TOIVONEN MARTTI 22.09.2007 22:09

Ajelin muutama vuosi sitten Ranskan Keskusvuoristossa hiukan harhaan ja löysin Charensac-sur-Loiren leirintäalueen vasta yhdentoista jälkeen illalla. En halunnut herätellä asukkaita ja kysyinkin alueen vastaavalta, nuorelta nätiltä naiselta joka herätettiin minua varten olisiko lupa yöpyä portin edustan parkkipaikalla. 'Tottakai ja tulet sitten aamulla käymään aamusuihkussa alueella! Ja kun poliisit yöllä tulee tarkastuskierrokselle niin kerron että olen antanut luvat yöpymiseen siinä.' sanoi neitokainen. Aamulla sitten suihkuun ja kun halusin maksaa ei raha kelvannut. Ei mitään kun ei kerran alueen palvelujakaan sen enempää käytetty, oli selitys. mot

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.