renault master 3.0 DCI

TUONONEN HANNU 23.09.2007 17:09

On todella nopea lämpeämään,riittä kun kone käyntiin ja lähtee liikkeelle niin alkaa jo puhaltaa lämmintä ilmaa.Onko muilla renun käyttäjillä sama juttu.Entinen ducato sillä sai ajaa 8km ennenkuin sai vastaavat lämmöt puhaltimesta,Eikä moottorin lämpötila ollut vielä normaalissa vielä 8km ajon jälkeenkään,ja sittenkin täytyi laittaa lämmön säätö täysin kylmälle ennenkuin sai lämpömittarin näyttämään edes normaalia lämpötilaa.renulla riittä kun ajaa 1km niin moottorin lämpötila on normaali.Ilman lämpötilan ollessa 0

TERVO JARI 23.09.2007 18:15

Etteivaan Webasto anna lisäpotkua lämmitykseen ? ?

Onko autossasi Webasto ? ?

Rellussa kun toi Weba tahtoo pyöriä aina . . . Niinkuin Transitissakin . . .

Jari

NIEMINEN RAIMO 23.09.2007 19:17

Viittaisi todella pieneen vesitilaan tai siinä on käytetty volkkarista tuttua pakokaasulämmitystä.En ole ajanut vesijäähdytteistä autoa jossa kesäkuumallakaan 1 km ajon jälkeen lämmöt olisi normaalit

LAUKKANEN MAURI 23.09.2007 20:27

Ompa hyvä rellun mainos! Varmista että autossasi ei ole sähkö- vastuksia lämmityslaiteessa,kuten esim.volkkareissa . Lämmön kehitys diesel mootoreissa on kaikilla mootorin valmistajilla ongelma;jos mootori on taloudellinen niin sitä hukkalämpöa ei tule ei edes rellussa! Ja sen vuoksi on tämän päivän diiselit varustettu jo tehtaalla sillä mootorin lisälämmitimellä(webasto,eeperi). lämpö maksaa;tuumii m laukkanen

MYLLYRINNE KALERVO 24.09.2007 09:30

Jaaha oonpa saanut sitten maanantaikappaleen :-) . Tänään + 12 asteen lämpötilassa pikkulenkillä omalla Renulla kesti lähes pari minuuttia ennenkuin puhalsi kädenlämpöistä ja vasta viiden kilometrin kuluttua moottorin lämmöt olivat normaalit. Nissanin isot bensakoneet ovat kyllä tosi nopeita lämpiämään, tästä dieselistä minulla ei ole vielä pakkasajan kokemusta. Webasto ei ainakaan Dethleffsissä lähde automaattisesti päälle vaan se pitää käsin käynnistää.

NISSINEN JUHA 24.09.2007 21:03

Kyllähän rellu lämmin on talvellakin, ei tarvii pahvii keulaan ja lämpö riittää vaikka on se lämmönvaihdinkin päällä. Lämpenemisestä en tiedä kun on webasto ollu kylmillä aina lähtiessä päällä.

HANNIMÄKI HEMMO 24.09.2007 21:12

Saman suuntainen kokemus, lämpenee tosi nopeasti Fiat 2.8 saan vm 05 malliin verrattuna.En ole kilometrejä enkä aikaa seurannit.Kilometrejä on mottarissa nyt noin 10000 km.Muutenkin auto tuntuu ainakin toistaiseksi hyvaltä,

SIIRILÄ KARI 25.09.2007 09:33

Kaksi talvea on jo Renusta kokemusta. Lämmin on. En ole kaivannut Webastoa. Lohkolämmittäjän nokasta kun lähdetään, niin 5 - 8 km ja koneessä täydet lämmöt.Muutaman kerran olen, noin kokeeksi, käyttänyt Calori-lisälämmitintä. Muuten, eikö ole niin, jos auto kuluttaa naftaa 4l/100km, niin ei koneesta saada ehkä lämpöä riitävästi, mutta auto joka kuluttaa yli 10l/100km niin lämmöntuotto on yli kaksikertainen. Se on sitten insinööri taitoa, miten hyvin tämä lämpö saadaan auton sisätilaan.

TUONONEN HANNU 28.09.2007 16:02

Ei ole webastoa

TUONONEN HANNU 28.09.2007 17:08

Moottorista lähtevät vesiletkut jotka menevät calori lämmittimelle ottavat kiinni pystysuoraan runkopeltiin,ei varmasti ole pitkäaikainen juttu kun vedet lentää pihalle (paksummasta letkusta kun leikkaa palan vesiletkun päälle suojaksi tai jotain muuta)Onkohan asennettu maahantuojalla vai tehtaalla,ei kovin viisas juttu.Kannattaa tarkistaa

SIIRILÄ KARI 01.10.2007 10:02

Sama juttu konehuoneessa. Minun autosta vaihdettiin tskuuna Renun vesiletku josta on haaroitettu Calorin letkut. Klemmari ja moottorin yläpään kiinnitys rauta oli hangannut letkut melkein rikki.

JOKINEN PAULI 02.10.2007 08:13

Hannulle vaan sen verran terveisiä ettei Transitin webasto aina pyri vaan vain silloin kun se halutaan päälle...!

Näin ainakin minun transussa jossa on hallintavipstaakit sille erikseen ohjaamossa...!

JOKINEN PAULI 02.10.2007 08:16

Eipäs se Hannu kirjoittanutkaan tuosta transusta vaan olikos se sitten Jari...Tulee näköjään lukihäirää vaikka on lasitkin jo päässä...!

Tällä viittaan vaan tuohon edeliseen viestiini...!

TUONONEN HANNU 10.10.2007 12:47

näkyy menevän vesiputket turbon/pakoputken kautta,onko vain kalorilämmittimillä varustetuissa autoissa.Startista 20sek niin alkaa tulla lämmintä ilmaa suuttimista

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.