Politiikkaa.

Sirpa Eskelinen 01.05.2024 19:40
Kari Rautiainen

Taasko tästäkin tuli sukupuolikysymys.

Vaikka ei ihan sukupuoliaktiin asti mennä, niin hyvin monesta asiasta kuitenkin historiaa lukien tulee, aika-ajoin, sukupuolikysymys.
Riikka Purra on nainen, jos ei halua esittää sukupuolestaan jotain muuta.
Mari Rantanen on nainen, jos ei halua esittää sukupuolestaan jotain muuta.
Arvaan kansanedustaja Vornasen kuvittelevan olevansa mies, koska vikitteli nuoria tyttösiä kapakassa (jos ei sitten tuntenut naisellista sukupuolitarvetta tyttösiä kohtaan.---sitä en ihan oikeasti voit tietää)

Sirpa

Kari Rautiainen 01.05.2024 20:05

No olipa juttu tuokin.

Markku Kujanpää 01.05.2024 20:09
Kari Rautiainen

No olipa juttu tuokin.

Kaikkien pitäis ees silloin tällöin jotain kivaa saada.

Harri Halinen 01.05.2024 20:16

Pakko luottaa, kun kerrotaan että ko ohjelma on kuulemma parhaaksi valittu. (Ko. pankin lausuma.)
Kaksi tapausta joista molemmista valtiollinen toimija ilmoitti pankin tai toisen osapuolen olevan vuotaja/syyllinen virheeseen. Kumpikaan ei myöntänyt. Ainoa tie eteenpäin olisi ollut syyte.
En vain tiennyt kumpi pitäisi haastaa, ja kun ei ollut taloudellista menetystä ei mielestäni haasteesta ollut mitään hyötyä, ainoastaan jomman kumman todistaminen syylliseksi.
Siksi haaste jäi ja epäilys vuotoon.
Ainoa vaiva minulle oli lopulta uusien tilien opettelu ja pankkiohjelmien uusinta joka onnistui vain konttorissa käyden henkilökohtaisesti.


Tämä vastaus Karille hänen kysymyksensä.
muokattu: 1.5.2024 20:19
Kari Rautiainen 01.05.2024 20:24
Harri Halinen

Pakko luottaa, kun kerrotaan että ko ohjelma on kuulemma parhaaksi valittu. (Ko. pankin lausuma.)
Kaksi tapausta joista molemmista valtiollinen toimija ilmoitti pankin tai toisen osapuolen olevan vuotaja/syyllinen virheeseen. Kumpikaan ei myöntänyt. Ainoa tie eteenpäin olisi ollut syyte.
En vain tiennyt kumpi pitäisi haastaa, ja kun ei ollut taloudellista menetystä ei mielestäni haasteesta ollut mitään hyötyä, ainoastaan jomman kumman todistaminen syylliseksi.
Siksi haaste jäi ja epäilys vuotoon.
Ainoa vaiva minulle oli lopulta uusien tilien opettelu ja pankkiohjelmien uusinta joka onnistui vain konttorissa käyden henkilökohtaisesti.

Eikös kaikilla pankeilla ole paras?

Olis siis pitänyt olla tunnistautuminen kuten virossa. Muutenkin, kyllä tällaset jutut pitäs olla valtion omissa käsissä, ja pankit tukeutuu siihen. Eikä näin että viranomaisen on vaan luotettava jonkun yrityksen järjestelmiin. Tai vaikkei luottaskaan niin siihen on tyytyminen.

Eero Bruun 01.05.2024 21:06

Kyllä minä luotan Suomen valtioon. Ja Petteri Järviseen :o)=

Kari Rautiainen 01.05.2024 23:05
Eero Bruun

Kyllä minä luotan Suomen valtioon. Ja Petteri Järviseen :o)=

Tässä asiassa valtio luottaa ulkopuoliseen toimijaan. Petteristä en tiä mihin se luottaa, mutta sillon DOS aikaan niitä sen kirjottamia raamattuja tuli luettua tarkkaan. Ja moneen kertaan.

Harri Halinen 02.05.2024 09:35

Unohtui tuo kysymys kun turva-asiantuntija mainitsi tuon sanan "paras" hän mainitsi myös että ohjelma on kansainvälisesti palkittu.
Siis olisi pitänyt kysyä missä ja kuka palkitsi, mutta oli ihan tarpeeksi asioita kun koin kuinka itseriittoista oli sekä valtiollisen että pankin toiminta ko. tapauksessa.
Kun pankki joutui omista lausunnoistaan ristiriitaan, ei vastauksia heidän arvioonsa ongelman syystä löytynytkään, eli olivat jumissa selityksineen.
Olin käyttänyt pankkiasioiden hoitoon tietoyhteyksiä siitä alkaen (noin 1990-vuosikymmenen alkupuolelta) ja koskaan ei ole ollut aiemmin vaikeuksia.
Kaikenkaikkiaan oli kiire sillä olin lähtemässä tapauksen ilmitultua kolmen viikon kuluttua useammaksi kuukaudeksi ulkomaille, mutta kyllä asiat pankkiohjelmien ja pankkikorttien osalta tuli viikossa kuntoon.
Ikinä ei mm. yli 14000 euron tiliveloitus poistunut käyttötilin saldosta mutta pankki kyllä poisti veloituksen, kun selittämättömästä syystä en itse siihen pystynyt vaikka muutenhan niitä voi poistaa.
Jos olisin saanut järkevän selityksen tapahtumalle, uskoni pankkiohjelmien hyvyyteen olisi korkea.
Tapahtumaan liittyy asioita ja nimiä joita en halua/uskalla paljastaa, mutta paksu nippu on papereita tallessa tapahtumien selvittelyviikkojen aikana varmuuden vuoksi.

Kari Rautiainen 02.05.2024 09:38

Oli pidettävä kattoluukut ja ikkuna auki yöllä. Nyt on 24 lämmintä. Koivut olis vihdantekovaiheessa. Fogelit karjuu puissa, ja melko kesästä on. Sunnuntaina 02.00 lautta trawesta helsinkiin. Kait sinne jo uskaltaa tulla, alkaa vissiin olla kevättä sielläkin.

Kari Rautiainen 02.05.2024 09:44
Harri Halinen

Unohtui tuo kysymys kun turva-asiantuntija mainitsi tuon sanan "paras" hän mainitsi myös että ohjelma on kansainvälisesti palkittu.
Siis olisi pitänyt kysyä missä ja kuka palkitsi, mutta oli ihan tarpeeksi asioita kun koin kuinka itseriittoista oli sekä valtiollisen että pankin toiminta ko. tapauksessa.
Kun pankki joutui omista lausunnoistaan ristiriitaan, ei vastauksia heidän arvioonsa ongelman syystä löytynytkään, eli olivat jumissa selityksineen.
Olin käyttänyt pankkiasioiden hoitoon tietoyhteyksiä siitä alkaen (noin 1990-vuosikymmenen alkupuolelta) ja koskaan ei ole ollut aiemmin vaikeuksia.
Kaikenkaikkiaan oli kiire sillä olin lähtemässä tapauksen ilmitultua kolmen viikon kuluttua useammaksi kuukaudeksi ulkomaille, mutta kyllä asiat pankkiohjelmien ja pankkikorttien osalta tuli viikossa kuntoon.
Ikinä ei mm. yli 14000 euron tiliveloitus poistunut käyttötilin saldosta mutta pankki kyllä poisti veloituksen, kun selittämättömästä syystä en itse siihen pystynyt vaikka muutenhan niitä voi poistaa.
Jos olisin saanut järkevän selityksen tapahtumalle, uskoni pankkiohjelmien hyvyyteen olisi korkea.
Tapahtumaan liittyy asioita ja nimiä joita en halua/uskalla paljastaa, mutta paksu nippu on papereita tallessa tapahtumien selvittelyviikkojen aikana varmuuden vuoksi.

Nää on syitä miksi kehuin tuota viron systeemiä. Pankkien systeemejä pitää olla itte kokoajan vahtimassa.

Heikki Ikonen 02.05.2024 11:44

Terve tuloa, kesää pukkaa ;) lunta enää vajaa 70cm. Vettä sataa joten, kohta pääsee kasvimaalle kaivamaan, toki vielä pitää ootella jonnii aikaa. ;)H

Liitetiedostot

20240429_090234.jpg
Sirpa Eskelinen 02.05.2024 16:03

Politiikkaa ja sukupuoliasiaa

Kun setämies kevätsoitimen aikaan on sitä mieltä, että hän on oikeassa puolustaessaan reviiriään tyttösten vikittelysssä, setämies perustaa oman puolueen.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vornanen-tulen-perustamaan-oman-eduskuntaryhman/8929916#gs.8rymss

Tervemenoa tukemaan miesten oikeuksia !

Sirpa

Kari Rautiainen 02.05.2024 18:03

Siis hei oikeesti. Sulla on kyllä joku vamma tossa mies/nais suhtautumisessa.

Sirpa Eskelinen 02.05.2024 18:22

https://thl.fi/aiheet/sukupuolten-tasa-arvo/tasa-arvon-tila/tyo-ja-toimeentulo/sukupuolten-palkkaero

Kari Rautiainen 02.05.2024 18:31

Siitä huolimatta. Ei se tasa-arvo synny ruikuttamalla vaan tekemällä. Ruikuttamisella vahingoitetaan hyvää asiaa.

Sirpa Eskelinen 02.05.2024 18:50
Kari Rautiainen

Siitä huolimatta. Ei se tasa-arvo synny ruikuttamalla vaan tekemällä. Ruikuttamisella vahingoitetaan hyvää asiaa.

Jos Sinusta, kannanotto "hyväveli"- järjestelmään on ruikuttamista, niin sitten se Sinun mielestäsi on niin.

Olen kolmen tytön äiti ja kahden tytön isoäiti enkä missään tilanteessa näe hyvällä setämiesten flirttailua tyttösten kanssa, joilla ei ole tarpeeksi kokemusta sedän tarkoitusperistä. Sedän itsensä pitää tietää, miten menegtellä itsensä nuorempien ihmisten kanssa.

Talebanit hunnuttavat naisia meidän länsimaisten ihmisten sallimana. Naisia vähätellään työelämässä.
Minä kuitenkin linkitin Sinulle THL:n sivuston, joka ei ole Sirpan ruikuttamista.

Kari Rautiainen 02.05.2024 19:31

No, se että saat tehtyä ihan mistä vaan asiasta mies/nais vastakkainasettelun, ei kerro miehistä tai naisista. Se kertoo sinusta.

Enpä jatkakaan tätä hyödytöntä jutustelua. Toivon vaan ettet enempää vahingoita naisten asemaa.

Sirpa Eskelinen 02.05.2024 19:47
Kari Rautiainen

No, se että saat tehtyä ihan mistä vaan asiasta mies/nais vastakkainasettelun, ei kerro miehistä tai naisista. Se kertoo sinusta.

Enpä jatkakaan tätä hyödytöntä jutustelua. Toivon vaan ettet enempää vahingoita naisten asemaa.

Olet oikeassa
Minä en pysty vahingoittamaan naisten asemaa
Sirpa

Kari Rautiainen 02.05.2024 19:55

Persuilla menee lujaa. Nyt tuli Mauri Peltokankaalle tuomio.

Seppo Yliniemi 02.05.2024 20:45

Alkaa olla kaikki muu jo selvää eduskunnasta kun ,mikä puuttuu.??

Ari Kuusisto 02.05.2024 20:45

Joensuulaiset voivat ottaa vähän lungimin, Vornasen aseet on nyt ratsattu Joensuun kodista.

Seppo Yliniemi 02.05.2024 21:08

Ei oo saanut olla aseita työmaalla ,mutta olin rupuhommissa.

Kari Rautiainen 02.05.2024 22:47

Mulla meni työmaat välillä niin eksoottisiin paikkoihin että joskus oli tunne aseen tarpeellisuudesta. Ehkä parempi ettei sitä ollu.
Eikä mussa ole kun yksi luodinreikä.

Sirpa Eskelinen 03.05.2024 17:40
Kari Rautiainen

Mulla meni työmaat välillä niin eksoottisiin paikkoihin että joskus oli tunne aseen tarpeellisuudesta. Ehkä parempi ettei sitä ollu.
Eikä mussa ole kun yksi luodinreikä.

Eksoottinen työpaikka voi olla vaikka ensiapupoliklinikka, jos omasta mielestään tunnetussa ja tärkeässa asemassa oleva, krapulainen, nolostunut, rehentelevä ja omaa miehuuttaan pönkitävä, punakka mies yrittää raiskata nuoren hoitajan.

Itse en ole koskaan ajatellut, että aseella uhaten tyhmempi viisastuisi.

Tunnustan, että vuosien varrella kieleni on terävöitynyt.

Sirpa


..ja kuten jo aiemmin kirjoitin, Vornasesta voi tulla vaikka meidän kaikkien presidentti, koska lakia muutetaan tarpeen ja politiikan mukaan Etiikka, tai joillekin helpommin ymmärretävä sana moraliteetti, onkin ihan toinen totuus. https://yle.fi/a/74-20086906
muokattu: 3.5.2024 18:36
Kari Rautiainen 03.05.2024 19:29

Poika soitteli justiinsa. Asustelee berliinissä. Naapurissa palaa metalli tehdaslaitos jossa ilmiliekeissä rikkihappoallas ja metalli CN systeemit. Se on rikkihappo ja kuparisyanidi mikä palaa. Ja: 2CuCN + H2SO4 -> 2HCN + Cu2SO4.

Eli syntyy samaa vetysyanidia ku zyklon b.

Kari Rautiainen 03.05.2024 19:50

Sitä on kuule Sirpa maailmalla sellasia paikkoja jossa ei kysytä älykkyysosamäärää, vaan tyhmä on se jolla ei ole asetta. Ja kun ammuskelu alkaa niin toivoisi olevan. Viisautta niillä vehkeillä ei ole tarkoituskaan jakaa. Niillä jaetaan ihan muuta.

Markku Hämäläinen 03.05.2024 20:38
Kari Rautiainen

Älkääs kuulkaa sotiko teknologiaa vastaan. Miksi se virossa toimii? On ne saaneet vaalit pidettyä. Älkää nyt väittäkö että niitten vaalitulos on manipuloitu. Mutta sielläpä se on tehty järkevästi. Muutenkin niitten kortti järjestelmä on kätevä.

Korttijärjestelmä on varmasti hyvä, mutta se ei estä vaalitietokoneen hakkerointia.
Suomessa lasketaan monessa pisteessä ääniä, joten kaikki äänet käydään läpi.
Jos joku hakkeroi tietokoneen, johon kerätään nettiäänet, niitä ei kukaan käy läpi.
Kukanhan ei tiedä montako venäläismielisen puolueen ääntä Virossa on hakkeri lisännyt.
Hommahan tehdään niin ettei se kiinnitä huomiota.
Jos Suomessa esim. Johan Bäckman perustaisi puolueen, saattaisi se puolue saada arvotonta kannatuksen kasvua, jota naapuri on auttanut.
Ylimääräiset äänet saisi selville vain käymällä kaikki äänet käsin läpi.

Sirpa Eskelinen 03.05.2024 20:45
Kari Rautiainen

Sitä on kuule Sirpa maailmalla sellasia paikkoja jossa ei kysytä älykkyysosamäärää, vaan tyhmä on se jolla ei ole asetta. Ja kun ammuskelu alkaa niin toivoisi olevan. Viisautta niillä vehkeillä ei ole tarkoituskaan jakaa. Niillä jaetaan ihan muuta.

Kyllä, Kari, olet oikeassa siinä , että maailmassa on paljon tyhmyyttä.
Minut on opetettu hoitamaan itseäni viisaampia ja itseäni tyhmempiä ihmisiä miettimättä, kumman hoito on tärkeämpää tai kumpaa hoitaessani tulen enemmän vaaralle alttiiksi.

Siinä filosofiassa ei kysytä muuta kuin ihmisen tarvetta tulla hoidetuksi.

Vahvempi hoitaa heikompaa. Eikö niin ?

Sirpa

Kari Rautiainen 03.05.2024 20:54
Markku Hämäläinen

Korttijärjestelmä on varmasti hyvä, mutta se ei estä vaalitietokoneen hakkerointia.
Suomessa lasketaan monessa pisteessä ääniä, joten kaikki äänet käydään läpi.
Jos joku hakkeroi tietokoneen, johon kerätään nettiäänet, niitä ei kukaan käy läpi.
Kukanhan ei tiedä montako venäläismielisen puolueen ääntä Virossa on hakkeri lisännyt.
Hommahan tehdään niin ettei se kiinnitä huomiota.
Jos Suomessa esim. Johan Bäckman perustaisi puolueen, saattaisi se puolue saada arvotonta kannatuksen kasvua, jota naapuri on auttanut.
Ylimääräiset äänet saisi selville vain käymällä kaikki äänet käsin läpi.

Niin. Näkemyksiä on monia. Ja jokaisella oikeus omaansa. Mitään näyttöä tuollaisista väärinkäytöksistä ei ole. Onko sinulla? Muuta kun epäluulo ja asenne?

Kari Rautiainen 03.05.2024 20:57
Sirpa Eskelinen

Kyllä, Kari, olet oikeassa siinä , että maailmassa on paljon tyhmyyttä.
Minut on opetettu hoitamaan itseäni viisaampia ja itseäni tyhmempiä ihmisiä miettimättä, kumman hoito on tärkeämpää tai kumpaa hoitaessani tulen enemmän vaaralle alttiiksi.

Siinä filosofiassa ei kysytä muuta kuin ihmisen tarvetta tulla hoidetuksi.

Vahvempi hoitaa heikompaa. Eikö niin ?

Sirpa

Taas vääristelet. En sanonut että maailmassa on paljon tyhmyyttä. Oma päätelmäsi on että olisin tuota tarkoittanut, ja esität sitä minun sanomanani.

Loppu meinaan taas seurustelu kanssasi.

Kari Rautiainen 03.05.2024 21:01
Markku Hämäläinen

Korttijärjestelmä on varmasti hyvä, mutta se ei estä vaalitietokoneen hakkerointia.
Suomessa lasketaan monessa pisteessä ääniä, joten kaikki äänet käydään läpi.
Jos joku hakkeroi tietokoneen, johon kerätään nettiäänet, niitä ei kukaan käy läpi.
Kukanhan ei tiedä montako venäläismielisen puolueen ääntä Virossa on hakkeri lisännyt.
Hommahan tehdään niin ettei se kiinnitä huomiota.
Jos Suomessa esim. Johan Bäckman perustaisi puolueen, saattaisi se puolue saada arvotonta kannatuksen kasvua, jota naapuri on auttanut.
Ylimääräiset äänet saisi selville vain käymällä kaikki äänet käsin läpi.

Suomessa on äänestyspaikoilla sellasia ihan paperille tulostettuja pinoja joissa äänioikeutetut on luetteloitu. Millähän ne on tehty? Ettei vaan hakkerin perkeleet olis niitä manipuloinut. Ei kuule, tietotekniikkaa et karkuun pääse.

Sirpa Eskelinen 03.05.2024 21:23
Kari Rautiainen

Taas vääristelet. En sanonut että maailmassa on paljon tyhmyyttä. Oma päätelmäsi on että olisin tuota tarkoittanut, ja esität sitä minun sanomanani.

Loppu meinaan taas seurustelu kanssasi.

Maailmassa on paljon tyhmyyttä.
Meidän on kuitenkin tultava toistemme kanssa toimeen siksi, että inhimillisyys on sitä, että vahvempi hoitaa heikompaa.
Joka kerta, kun sanot, että et pysty enää vastaamaan kommenttiini, sillä hetkellä me molemmat ymmärrämme toisiamme samanarvoisesti.

Sirpa

Seppo Lokasaari 03.05.2024 21:55

Mitähän asiaa mahtaa edistää tai parantaa viime päivinä käyty keskustelu Sirpa & Kari?? tuosta inttämisestähän ei tule loppua, mutta jospa ei ole muuta tekemistä. Ei mailman naisten oikeudet tuolla hommalla parane, eikä ehkä huonone??

Kari Rautiainen 03.05.2024 21:56

Ei, emme todellakaan palaa aikoihin joissa älytön hulabaloo sai aikaan jäsenosion poiston. Ja ei, palaan samaan ruotuun kun muutkin täällä, enkä osallistu älyttömyyksiisi.


Oho, Seppo kerkes väliin.
muokattu: 3.5.2024 21:57
Kari Rautiainen 03.05.2024 22:01
Seppo Lokasaari

Mitähän asiaa mahtaa edistää tai parantaa viime päivinä käyty keskustelu Sirpa & Kari?? tuosta inttämisestähän ei tule loppua, mutta jospa ei ole muuta tekemistä. Ei mailman naisten oikeudet tuolla hommalla parane, eikä ehkä huonone??

Älä ole huolissasi, se nimittäin loppui justiinsa. Luulin että pitkän tauon jälkeen olisi mahdollista sen kanssa vaihtaa jotain mielipiteitä, mutta palaan hiljaisuuteen sen kanssa, niinkun muutkin.

Heh, paluu politiikkaan.

Heikki Ikonen 04.05.2024 14:47

Tasa peli. Vornanen ei paljastanut paarissa... toisaalta tytötkään ei paljastanu tai juossu karkuun tai ... siis tasapeli muuten mutta Vornasen vika ko ;(= vai peräti Purran :) . Voi Voi tuota iltapäivä lehtien otsikointia :) H

Markku Kujanpää 04.05.2024 14:58

Huvittavaa kuinka otetaan kaikki irti vornasgaten pekuloinnissa. Ihan hyvä kai se, mutta hehkutus sillä, että nyt on uutta tietoa jne, paskat mitään uutta, kunhan toistetaan vanhoja paskoja. Meidän vika kun halutaan rypeä kaikkien paskoissa ja media tietää sen, jolloin jälki on tätä, eli sitä saa mitä tilaa.


Minäkin kuvittelen olevani vähän 'parempi ihminen' kun kauhistelen tapahtunutta, mutta kuitenkin seuraan sitä tyhmänä ja odottelen erektiossa uusia käänteitä.
muokattu: 4.5.2024 15:05
Kari Rautiainen 04.05.2024 15:02
Heikki Ikonen

Tasa peli. Vornanen ei paljastanut paarissa... toisaalta tytötkään ei paljastanu tai juossu karkuun tai ... siis tasapeli muuten mutta Vornasen vika ko ;(= vai peräti Purran :) . Voi Voi tuota iltapäivä lehtien otsikointia :) H

Toimittajat tekee leipää. Päätoimittaja ja muu johto tekee myyntiä. Omistajat haluaa jakokelpoista…

Ari Kuusisto 04.05.2024 17:46

On sitten noloa tai ei seurata vornasgaten käänteitä niin pahin pelko mielestäni on se jos kaveri voi jatkaa eduskunnassa perustamalla oman ryhmän ja jatkaa todellakin kansanedustajan tointa muina miehinä.
Jos omalla työpaikalla olisi tuonkaltainen sankari ja tietäisi että joo-o on sillä lupa aseeseen,ja voipi olla että on taskussa ja kyllä käyttääkin sitä kun kokee itsepuolustustarvetta baari-illassa kun kilpakosijat käyttäytyy uhkaavasti.
Olis siinä tyky-iltoina jännää.

Markku Kujanpää 04.05.2024 18:14

Just noin. Monessakin asiassa tarveharkintaa tulisi käyttää jäykkien ja tiukkojen pykälien, jos ei ihan sijasta, niin ainakin rinnalla. Se ei vaan käytännössä käy. Rajojen veto on kansalaisilla paljon helpompaa kuin lainsäätäjillä.

Harri Halinen 04.05.2024 19:10

Riittävän laaja lautamiesjärjestelmä ohittaisi hyvin lain jäykän järjestelmän. Puheenjohtajalle jäisi valittavaksi lautamiesten määrä tapauskohtaisesti.
Mukaan tulisi ihmisjärki tulkitsemaan lain joustamattomia sanontoja.
Ainahan jäisi valitusoikeus tuomitun sekä ajajan tuomioon jos kokee epäoikeudenmukaisuuden.


Mielestäni nykyinen yleinen 1+2 määrä käräjäoikeudessa on liian pieni.
muokattu: 4.5.2024 19:15
Kari Rautiainen 04.05.2024 19:21
Markku Kujanpää

Just noin. Monessakin asiassa tarveharkintaa tulisi käyttää jäykkien ja tiukkojen pykälien, jos ei ihan sijasta, niin ainakin rinnalla. Se ei vaan käytännössä käy. Rajojen veto on kansalaisilla paljon helpompaa kuin lainsäätäjillä.

Mutta. Kansalaiset tuon jampan valitsee uudelleen. Nyt sillä on nimeä. Aiemmin tommosesta ukosta kukaan tienny mitään.

Markku Kujanpää 04.05.2024 19:31

Tota yritin, jotta kun lainsäädäntö mahdollistaa tommosten venkuloida jatkoon kun pykälät sen sallii.


Minkä noille voi muuta kun äänestää oikein. Ite äänestän oikein, mutta omasta mielestä oikein äänestäminen ei ole aina kansakunnan edun mukaista isossa kuvassa. Esmes kaikkien vasureiden kannattais äänestää, vaikka väliaikaisesti oikeistoa turvatakseen tulevaisuutensa. Sitte kun taas on kivasti voi ottaa sen ideologian vaaliaseekseen.
muokattu: 4.5.2024 19:54
Kari Rautiainen 04.05.2024 19:39
Markku Kujanpää

Tota yritin, jotta kun lainsäädäntö mahdollistaa tommosten venkuloida jatkoon kun pykälät sen sallii.

Jokin tässäkin asiassa on kyllä pielessä. Miten kansalaiset voivat luottaa mieheen johon ei luota edes puolueensa johtokaan.

Markku Kujanpää 04.05.2024 20:00

Oot nopee.
Kato edellinen.

Kari Rautiainen 04.05.2024 20:56

Totta se kyllä on että äänestäminen on kinkkinen juttu. Perustuuko äänestys tietoon vai tunteeseen?

Markku Kujanpää 04.05.2024 21:11

Mun mielestä tunnejuttu, perustuen johonkin heimoveljeyteen. Eli jos omaksutun puolueen kanta tai niiden teräväpää on jotain mieltä, niin sitten ollaan samalla kannalla kyseenalaistamatta ko asiaa sen kummemmin.

Harri Halinen 04.05.2024 21:47

Minä kirjoitin käräjäoikeuden istunnossa ja ymmärtääkseni toiset Vornasista. Sorru.

Eero Bruun 04.05.2024 21:51

Vaalit kuukauden päästä taas. Kyllä se puolue uskollisuus on se tärkein asia. Varsinkin kokoomuksessa. Taisin äänestää Salla Auraa viimeksi tai sitä edellisellä kerralla. Vaalikone ratkaisi silloin ehdokkaan. Vaikka onkin turkulainen ja "tunnin juna" kaupungista. Oli A-talkissa aika ärhäkkänä. Yrittää kovasti päästä läpi. En tiedä ketä tällä kertaa äänestän. Mielenkiintoista nähdä miten Teuvo Hakkarainen pärjää. Ihan hyvin esiintyi perjantai-illan teeveeohjelmassa. On hänellä oma kannattajakuntansa. Läpi meneminen voi kyllä olla vaikeaa ellei mahdotonta. En tarkemmin tiedä miten äänet lasketaan.

Kari Rautiainen 04.05.2024 23:18
Harri Halinen

Minä kirjoitin käräjäoikeuden istunnossa ja ymmärtääkseni toiset Vornasista. Sorru.

Haitanneeko tuo. Minustakin kolme on aikavähän. Eikä nekään ole kaduntallaajia vaan ihan vakituisia lautamiehiä. Oppineet jo talon tavoille.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.