Adria Matrix Supreme 670 SL

Matti Erola 07.11.2020 22:07

Teimme kaupat puhelimessa Seinäjoen J.Rinta-Joupilla 02.10.2020 näkemättä koko 2021:n mallista Matriisia. Kyseinen malli on Suomessa ensimmäinen ja ainoa tätä kommenttia kirjoittaessani. Auto luovutettiin meille 23.10.2020 erittäin perusteellisen opastuksen jälkeen. Sekä auto että asuinosa ovat tehneet vaikutuksen jo näin reilun parin viikon käytön ja 1700 km:n aikana.

Ainoat havaitut miinukset ovat olleet:

ensinnäkin panoraamaikkunan oikeanpuoleisen tiivisteen litistyminen n. 10 cm:n matkalla niin, että tuuli vinkuu ohjaamossa, - toiseksi alas laskettavan vuoteen ylärajakatkaisijaa ei oltu lainkaan kiinnitetty tehtaalla, eikä sitä oltu huomattu
luovutushuollossakaan, joten lämpökatkaisija ja 15A:n sulakkeita on lauennut muutaman kerran vuodetta nostettaessa ylös,
kolmanneksi suihkun oikeanpuoleisen oven aukipitomagneetin pidin on irronnut ja
neljänneksi Slovenian asentaja oli laittanut päällekkäin kaksi poikittaista LED-valon suojaa, joista toinen tipahti
sängylle Tampereella mukulakadulla (arvaus) ajettaessa.

Hyvä on se, että havaitsin puutteet/virheet heti enkä vasta sitten kun takuuaika on päättynyt. Puutteet/virheet korjataan paikallisessa Adria-myymälässä Tampereella, jolloin vinkuminen saadaan toivon mukaan ehkä pois siirtämällä luukkua saranoista pari milliä vasemmalle, jolloin tiiviste pääsee palautumaan oikeaan muotoonsa. Toivottavasti loput virheet ja puutteet tulevat esille vielä takuuaikana.

Fiat Ducato Camperin osuus kotiautosta on hyvin varusteltu mm. liikenneturvallisuutta parantaen, mutta peruutuskamera on surkea. Autossa on 160 hv:n turbomoottori ja sama 9-portainen automaattilaatikko kuin Mersuissa. Moottori ja laatikko toimivat yhdessä moitteettomasti. Autolla on erittäin miellyttävä ajaa mm. siksi että istuimet ovat hyvät, istuinten säädöt ovat riittävät ja rattiakin saa säädettyä sisään ja ulos riittävästi.

Koska auto ja pääosin myös Matriisi ovat liki vastaavia 2020 mallien kanssa, niin laittakaapa kokemuksia moisesta kotiautosta.

Vanteista vielä sen verran, että olkaa tarkkana onko autossanne pulttijako 5x118 vai 5x130. Jos ette ole varmoja, niin tilattuja vanteita ilman renkaita on ensin syytä sovittaa navalle ja vasta sitten asentaa esim. talvirenkaat ko. vanteille. Jos renkaat ovat käyneet vanteilla, niin vannetoimittaja ei ota enää vanteita vaihtopalautuksena.

Terveisin karavaanari mallia 36582 vuodesta 1987.
Martti Bragge 07.11.2020 22:55

Coral Plus 670 SL 2020
Mietin..

Timo Haapanen 08.11.2020 09:50

Pulttijako on vähäisin ero light ja heavy alustojen välillä. Jarrut ovat erilaiset yms. Mahdollisuus muuttaa kokonaispaino.

@timppa

Ville Säynäjäkangas 08.11.2020 11:32

Ei nuita pikkuvikoja kannata säikähtää, jos meinaa karavaanailua harrastaa.

Nämä matkailukulkineet eivät laadulla pääse yllättämään positiivisesti.
Uskomatonta että me -itseni mukaanlukien- suostumme maksamaan nuista kymmeniä tuhansia euroja ja työn jälki on kuin suoraan 70-luvun itäblokista. No saahan niistä nostalgisen fiiliksen...

Ari Kuusisto 08.11.2020 13:01

Tässä uudesta matkailuautosta sisäkuva kaupassa.
Eli lohdutuksen sana, muissakin merkeissä on askarreltavaa.


Niin ,hinta oli päälle 70000,-
muokattu: 8.11.2020 13:02

Liitetiedostot

072.jpg
Timo Haapanen 08.11.2020 13:31
Ville Säynäjäkangas

Ei nuita pikkuvikoja kannata säikähtää, jos meinaa karavaanailua harrastaa.

Nämä matkailukulkineet eivät laadulla pääse yllättämään positiivisesti.
Uskomatonta että me -itseni mukaanlukien- suostumme maksamaan nuista kymmeniä tuhansia euroja ja työn jälki on kuin suoraan 70-luvun itäblokista. No saahan niistä nostalgisen fiiliksen...

Mutta huomaatko Ville: ''Autolla on erittäin miellyttävä ajaa mm. siksi että istuimet ovat hyvät, istuinten säädöt ovat riittävät ja rattiakin saa säädettyä sisään ja ulos riittävästi.''

Joku muukin kuin minä on käyttänyt istuimen säätöjä niin että polvetkin ovat mukavasti.

@timppa

Toivo Koistinen 08.11.2020 14:22

Eihän nuo kanioita ole, mutta en isommin voi ajoasentoa moittia. Saattaa olla pidemmälä kuskilla eri asia.
Mutta tosiaan tuo perustyön laatu, ja toisena sisätilojen samanlasuus merkistä riippumatta ei oikeen tue sitä loppuun sadan tonnin hintaa.
Kaunista krumeluuria, ja lasivitriiniä kyllä on kilvan. Mutta oikeaa tarpeen täyttämistä erikokoisille perheille, ja sisustuksen toimiviuutta kaipaa sen hinnan vastineeksi
Näiläkin sivuilla on ollut polemiikkiä esimerkiksi melko uusien autojen kosteus ongelmista, niin tuntuisi että noilla hinnoilla ei semmosista asioista tarvitsisi murhetta kantaa.
Viimeisenä paljon keskusteluna moottorin lisälämmityksen asiat. jotka eivät valmistajia tunnu kiinnostavan
Kalliita kertakäyttötuotteita ovat ne.
Tp

Ville Säynäjäkangas 08.11.2020 19:43
Timo Haapanen

Mutta huomaatko Ville: ''Autolla on erittäin miellyttävä ajaa mm. siksi että istuimet ovat hyvät, istuinten säädöt ovat riittävät ja rattiakin saa säädettyä sisään ja ulos riittävästi.''

Joku muukin kuin minä on käyttänyt istuimen säätöjä niin että polvetkin ovat mukavasti.

@timppa

Oon mietiskellyt tätä asiaa ja voi todellakin olla, että ajoasennosta saa siedettävän laskemalla penkin alimpaan asentoon. Itse pidän siitä, että kantapäät ovat irti lattiasta, muuten alkaa paineen tunne tulemaan polviin. Sitten jalkoja oikoessa polvet naksuu ja paukkuu. Polkupyörässäkin pitää saada jalat ihan suoraksi ja mielellään lyhyemmät poljinkammet, jotta jalat ei mene liian koukkuun.

Timo Haapanen 08.11.2020 21:05

Jos korinrakentaja asentaa pöydän niin eteen ettei istuinta saa tarpeeksi taakse ottaa polvi vaihdekepin juureen. Itse olen 189 pituinen ja meidän autossa polvesta jää viitisen senttiä väliä em. kohtaan.

Istuimen on oltava alimmillaan jotta tuulilasista näkisi ulos. Taustapeilin olen poistanut, sen linjalta ulos katsellaan. Ainakin mulle ajoasento on hyvä eikä asentoa tarvitse muuttaa tuntikausiin. Välillä voi ottaa käsinojat alas niin käsien asento muuttuu.

@timppa

Vesa Varis 08.11.2020 21:45

Tuo käsien asennon muuttaminen on juuri se jota jäin kaipaamaan kun ajoin Ducatolla. Voi vain kysyä miksi ratista puuttuu kokonaan säätömahdollisuus ylös/alas suuntaan.

Ville Säynäjäkangas 09.11.2020 09:59

Siksi, koska kyseessä on markkinoiden halvin alusta.

Toivo Koistinen 09.11.2020 10:53

Suomessa on välimatkat pitkiä, ja varsinkin eurooppaan ajellessa, jotenka onhan istumisessa merkitystä, jos on menossa jonnekkin, eikä retkeille vain.
Mutta kuten Ville sanoi halvalla ei hyvä saa. Tosin matkaliuautoissa ei näköjään kalliillakaan. Luksusta kylläkin.
Tp

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.