Ducato P0237 ja P0238

Pasi Heinonen 03.07.2023 20:49

Ducato vm 2017, 150 multijet 2 moottorilla. Välillä pukkaa kerralla kaksi vikakoodia P0237 ja P0238. Tokmannin OBD-testeri kertoo että ahtopaineanturissa on virtapiiri matala ja korkea. Esimerkkinä, Ylämäkeen noustessa vetää hyvin, nykäisee, häviää veto ja syttyy moottorin häiriövalo. Vika "korjaatuu" väliaikaisesti kun kuittaa testerillä. Ei onneksi joka mäessä mene häiriötilaan. Oisko ahtopaineanturi vaihdon tarpeessa??

Seppo Lokasaari 03.07.2023 21:00

Meillä oli edesmenneessä Ducatossa vastaavanlainen vika ja oli lopulta pikkujuttu ammattilaiselle, eli sähköinen vika, joka liittyi suuttimiin???
En tähän hätään löydä kuitteja aiheesta, mutta kysyppä alla olevasta yrityksestä, niin saat aika varmat vaihtoehdot
Aution Auto Oy
08-4204 41
Ratakatu 18, 84100 YLIVIESKA

Jyri Heikkinen 22.12.2023 00:46

Tervehdys Pasi.

Selviskö sulla nuo po237 ja po238?
Mulla tekee juuri samaa ja 2019 150 ducato.
Kiitos

Jyri Heikkinen 24.12.2023 10:45
Pasi Heinonen

Ducato vm 2017, 150 multijet 2 moottorilla. Välillä pukkaa kerralla kaksi vikakoodia P0237 ja P0238. Tokmannin OBD-testeri kertoo että ahtopaineanturissa on virtapiiri matala ja korkea. Esimerkkinä, Ylämäkeen noustessa vetää hyvin, nykäisee, häviää veto ja syttyy moottorin häiriövalo. Vika "korjaatuu" väliaikaisesti kun kuittaa testerillä. Ei onneksi joka mäessä mene häiriötilaan. Oisko ahtopaineanturi vaihdon tarpeessa??

Tervehdys Pasi.

Selviskö sulla nuo po237 ja po238?
Mulla tekee juuri samaa ja 2019 150 ducato.
Kiitos

Pasi Heinonen 25.12.2023 19:48

Käytin kesällä näihin sähkövikoihin erikoistuneessa paikallisessa korjaamossa. Kiteellä JS autosähkö (erikoistunut VAG-konsernin laitteisiin) . Kun kerroin huolet ja murheet, otti ducaton tarkempaan syyniin. Hankalaa se on vikaa etsiä kun ei ollut niin sanotusti vikakoodi päällä. Imusarjan paineanturissa epäili vikaa olevan. Tilasin Fixuksen kautta alkuperäisen Boschin anturin, joka oli muuten halvempi kuin tarvike anturi. Uusi anturi 46€ ja tunti töitä, ei ole sen jälkeen vika koodia tullut. Joskus on vähän nykinyt, mutta en ole ottanut siitä enää stressiä. Sen jälkeen on ajettu 5000-6000km. Kesälomalla käytiin ihmettelemässä Lofootit, siellä on hyvä olla väkkärät kunnossa. Ei ois huvittanut yhtään jossain tunnelissa tai pitkässä mäessä poistamaan vikakoodeja. Kannattaa kokeilla uutta imusarjan paineanturia.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.