Matkailuautot

Näytä keskustelu listana Näytä keskustelu puuna

Etupyörien suuntaus

8.5.2012 klo 17:31:27
ASIKAINEN MATTI
Laitettiin juuri uudet renkaat puoli-integroituun Ducatoon alkuperäisten kuluttua lopuilleen. Renkaat olivat kuluneet sisäreunaltaan enemmän kuin ulkoreunalta ja se sai minut ajattelemaan, että Fiat säätää ne kohdalleen tehtaalla, kun autossa on vain katoton ohjaamo ja sen takana runkopalkit taka-akselistoineen. Sitten koritehdas rakentaa päälle raskaan korin ja sen seurauksena jousitus painuu huomattavan syvälle ja pyörien suuntaus myös muuttuu. Sen pitäisi siis muuttua kaikissa matkailuautoissa ja jos ajatuskulkuni on oikea, niin harituksen suuntaan.
Millainen kokemus asiasta on muilla Ducatisteilla?

Jos muilla on samansuuntaisia kokemuksia, niin uutta autoa hankittaessa on syytä vaatia etupyörien suuntauksen tarkistus; autohan ei ole toimituskunnossa ennenkuin etupyörien suuntaus on kunnossa. Olisiko kyseessä peräti systemaattinen valmistusvirhe, jos vika on yleinen?

Uudet renkaat ovat muuten Unkarissa valmistetut Hankook Vantra LT 225/70R15C, paineet 4,1 edessä ja 4,5 takana. Ovat muuten paljon miellyttävämmät ajaa, kuin entiset Camper renkaat järkyttävine paineineen. Niin ja näissä kesärenkaissa on muuten merkintä M+S, joten niillä voi ajaa laillisesti ympäri vuoden, jos uskaltaa.

Re: Etupyörien suuntaus

8.5.2012 klo 18:34:15
KOISTINEN TOIVO
05 ostetiin tetlessi ja sitä kattellessa siilin karavan myyjä neuvoi, etä ostappa auto
keltä haluat vaaadi että auton pyörien suuntaus tehään. Valmistajat kasaa
vehkeen alustalle, ja ei tee muuta. Auton myyjä jolta ostettiin ei tätä tiennyt.
Teki tarkistuksen, ja sanoi että oli hyvä. Meillä rattaat kulu tasaseen sitte.
Tämmönen tapaus. Toivopoika